Schetsen (links) en legenda (boven)
Ik denk dat ik wil gaan voor de meest ''clean'' optie, dus in één kleur en zonder labels. Dit omdat ik het zo strak mogelijk wil houden. Dan past het namelijk goed bij mijn 4D fotografie project. En dit en dat concept zijn tegelijkertijd ontstaan en steeds weer geïnspireerd op elkaar, dus ik vind een samenhang in uiterlijk vorm dan ook belangrijk. Verder vind ik labels het abstracte er af halen en het te letterlijk maken. En de uniformiteit gecreëerd door gebruik van één kleur, vind ik passend bij het idee van de samenloop van alle mensen in je leven. |
Alan Chin is an artist whose work attempts to navigate the continuous abundance of information through visual language in contemporary life by integrating elements of painting, architecture, installation, and performance. Often investigating the value we place on objects and explores how objects create meaning within the vocabulary of life. Chin finds connection by using everyday materials, ranging from found objects, nature, and humanity. Chin see’s art as evidence of behavior and is interested in the process of experimentation. As a result, his work seems to hover in a transitional state of paradox, as if caught between life and death. Locked in a moment the work becomes a self-perpetuating system, seemingly capable of a goal, transition, and rebirth. Like a search engine, his work attempts to organize the universe through a fragile, personal system of order with in the seemingly chaotic world by focusing the intersection of what we share, and pass on when we live together.
|
Zoals ik al eerder met Karen had besproken: het is vaak in de onbewaakte momenten dat ideeën in je brein lijken te verschijnen. Alle info zit al in je hoofd, en juist wanneer je er niet bewust mee bezig bent -slapen, douchen etc.- gaat je brein connecties vormen en ontstaat er nieuwe ideeën.
Zo ontstond ook dit idee. Van de schetsen die ik vorige week maakte, bleef de rechthoek het meeste hangen. Ik stelde me een rechthoek voor die precies om een persoon heen paste. Het persoonlijke kader van die persoon. De menselijke maat. We zien alles vanuit onze eigen maat, vanuit ons eigen referentiekader. Dit idee combineerde met het idee van verschillende kleuren draad. Ik stelde me voor dat elke kleur een individuele persoon was. Hun levens - hun levenslijn, hun tijdlijn - naast en door elkaar heen, maar wel duidelijk allemaal uniek, allemaal een eigen kleur. Dat is dus het concept, en dit is het plan: ik ga van ijzer een driedimensionale rechthoek maken, gebaseerd op mijn afmetingen. Deze rechthoek representeert mijn referentiekader, mijn kijk op de tijd, mijn eigen leven en de levens van de mensen |